VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK S VODÍKOVÝM POHONEM

2. 5. 2019
( http://obchod.belet.cz/www/rsobrazky/velke/final h2 power.jpg )

Vysokozdvižný vozík BELET s vodíkovým
pohonem



Novinkou, kterou
přináší projekt vodíkového pohonu aplikovaný na akumulátorovém vysokozdvižném
vozíku Belet typu F 12APP3VZ/-FFL/H2O je zcela novou koncepcí mezi ručně
vedenými aku vozíky v celosvětovém měřítku. Pro úvodní vývoj tohoto projektu
byla použita konstrukce standardního vysokozdvižného ručně vedeného aku vozíku s
nosností 1200kg, výškou zdvihu 3000mm, doplněná o plný volný zdvih s mechanickým
řetězovým systémem propojení výsuvného rámu a zdvižné vidlice. Pohonná jednotka
pojezdu B2014 byla osazena běžně používaným motorem  24V/1300W a hydraulickou
jednotkou 24V/2200W. Z konstrukce skříně jednotky byla odstraněna trakční aku
baterie 24V/240Ah a interní dobíječ 24V/30Ah a uvolněný prostor nahradil blok
vodíkového systému. Tento systém je složen ze speciálního palivového článku
DC/DC, vodíkového generátoru (vynalezený skupinou vědců z matematicko-fyzikální
katedry Karlovy univerzity pod vedením Prof. RNDr. Vladimíra Matolína DrSc) ,
elektronického modulu, speciální lithiové aku baterie HE3DA (vynalezené a
patentované českým vědcem ing. Janem Procházkou Ph.D.)a tlakové nádoby s
kapalným vodíkem. Tento blok vodíkového pohonu po jeho finálním dokončení, bude
možné instalovat do různých typových řad ručně vedených vysokozdvižných vozíků a
princip použití ve všech zařízeních používající baterie jako pohon, tedy i v
elektro-automobilech.



Vzhledem k tomu,
že se jedná o úplně novou koncepci pohonu s minimální náročností na údržbu
baterie, kdy nabíjení aku baterie probíhá při plném provozu vozíku na elektrický
pohon  téměř nepřetržitě a časová náročnost na plnění vodíkové nádrže je v řádu
několika málo minut, (jako plnění plynem u benzínky) je využití těchto vozíků
velkým přínosem a revolucí pro trvalý provoz bez nutnosti dobíjet baterie
dobíječem.



Standardní aku
vozíky jsou vybaveny trakčními kyselinovými bateriemi, které vyžadují
pravidelnou údržbu a dodržování systému dobíjení baterie za účelem zajištění
její životnosti a tím dlouhodobého provozu vozíku. Nevýhodou je nezbytné
odstavení vozíku při dobíjení v řádu několika hodin. Zlepšení této situaci
přináší bezúdržbové lithiové baterie, které mají možnost průběžného dobíjení v
kratších intervalech a tím větší provozní využití AKU vozíku.



Podívejte se co o nás píše
odborný časopis mediálního domu Economia:



https://logistika.ihned.cz/c1-66546370-na-logimatu-se-blyskl-i-cesky-vozik-na-vodik




Dozvězte se více o revolučních bateriích HE3DA:




https://www.novinky.cz/domaci/clanek/revolucni-ceske-baterie-uz-pohaneji-elektromobily-a-take-domy-40297858